Entisen Polon kuskin sekalaiset

Sekalaisia kuulumisia autosta ja ei-käsityöaiheisesta elämästä

19.4.2014

Ansastusongelmia / Hunting problems

Moikka!
Tässä istun jälleen. Mistä ihmeestä minä aloittaisin? No, varmaan siitä, että tähän asti ansani eli VHS on toiminut kuin unelma, mutta jokin aika sitten kaukosäädin alkoi temppuilla. Eräs taho sanoi, että kukaan ei ala korjata sitä. Minä ajattelin, että sehän nähdään, ja lähetin kaukosäätimen lähimpään liikkeeseen, josta toivoin heidän toimittavan sen korjattavaksi. Vian syyksi paljastui kosteus. Kaukosäädin alkoikin toimia vähän paremmin, mutta oli edelleen niin "tuulellakäypä", että päätin vaihtaa sen takaisin digiboksimalliin. (Minulla oli digiboksi ennenkin, mutta se meni rikki. Tiedä sitten miksi. Käytinkö sitä liikaa? En tiedä.) Eräs taho eli iskä hankki minulle Sonera Viihteen. Se on ollut täällä jo kauan, mutta eräs osa, jota tarvittiin asennuksessa, oli iskällä. No, viime torstaina eli 17.4.2014 Sonera Viihde ja boksiin tarvittavat asennushärpäkkeet tulivat taloon.
Minä tappelin aikani boksin kanssa, kunnes iskä pisti Scartin (se on joku hullu piuha) kiinni. Silloin alkoi telkkarin ruudulla tapahtua kummia. Minä kirjoitin koodit paikoilleen, ja telkkarin ruutu pimeni. En tiedä, rupesinko räpeltämään kaikkea koodien kirjoittamisen jälkeen liian kiireesti, mutta siitä asti asiat ovat olleet niin, että telkkarissa näkyy kanavalista aivan normaalisti, mutta boksin kautta kanavalistaa ei näy lainkaan. Kaiken kukkuraksi Sonera Viihteessä on 3000 tunnin tallennusmahdollisuus, mutta se toimii vain verkkotallennuksena. Verkkotallennukseen taas liittyy Internet - tunnuksena tunnettu seikka. Interenet - tunnukseen taas liittyy sellainen seikka, että jos on alikäyttäjä (kuten minä), sitä ei voi tehdä. Vain pääkäyttäjä (minun tapauksessani iskä) voi tehdä sen. Minä olen yrittänyt vääntää hänelle uudestaan ja uudestaan rautalangasta, että ansastuspuoli on blokattuna, kunnes iskä tekee Internet - tunnukset. Iskä vain ei suostu ymmärtämään sitä. Minä en vain jaksa enää vääntää hänelle kaikkea rautalangasta. Hän on kysellyt kytkennöistä, vaikka niissä ei ole mitään ongelmaa. Hän siis käsittää minut täysin väärin joko siksi, että hän ei tajua mistä puhun, tai sitten tahallaan, mitä kyllä uskallan tässä tapauksessa epäillä. Toisaalta, voihan olla, että olen väärässä, mutta en oikein usko, että olen.
Luin tuosta foorumilta juuri, että myös kiintolevyn puute voi olla ongelman ydin. Minä en tiedä enää, mitä pitäisi ajatella.
Kirjoitellaan!

Hi!
Here I am again. I have had some hunting problems pretty much. At first the remote of my VHS started to cause me trouble. I sent it to this shop. The shop sent it to someone, who can repair it. The remote's problem was moist. It came back home a little bit better, but it was not 100% OK. So Dad and I decided to change course. We took this Sonera Entertainment (the name is translated straight from Finnish) and plugged it in. It happened, when the calendar said "April 17, 2014". That happened to be last Thursday, that is, day before yesterday. Dad put the wires as they must be. They work just fine, but I am unable to see the channel list. I am able to see it, when I watch TV, but it does not come through the box. The hunting doesn't work either. I think it is that Internet - username or something, that is the root of the problem. Dad is the main user. I am the minor user. I can't make that Internet-username. Dad should do it, but he doesn't get it, even I've tried my hardest to make him see, where the problem is. Dad either misunderstands me on purpose (which I doubt) or then he just doesn't get, what the problem really is. I really don't know, how I could make him see the root of the problem. This frustrates me in no end.
You see, my current trap has 3000 hours' space, but it doesn't bring me any pleasure, if I am unable to reach it.
I just read from a forum, that it may be a hard disk missing kind of problem too. I do not know. But I believe my trap can't be used either without the hard disk or without the Internet - username.
I'll write again soon.

Tunnisteet: