Entisen Polon kuskin sekalaiset

Sekalaisia kuulumisia autosta ja ei-käsityöaiheisesta elämästä

12.1.2009

Säätä ja viruksentorjunnan päivitystä

Morjensta!
Tässä jälleen istun. Saa nähdä...toivon mukaan tein oikein, kun lähdin Nortonin kelkkaan. Se kun huuteli taas jotakin siitä ilmaisesta päivityksestä. Ai mitäkö minä tein? No, näin minä tein....

1. Minä näin, että Nortonin ohjelma viestittää uudesta päivityksestä. Klikkasin kohtaa, jossa puhutaan lisätiedosta. Eteeni aukeni englanninkielinen sivu. Siinä oli kolme saraketta. Valitsin oikeanpuolimmaisen sarakkeen.

2. Valitsin siis kohdan, jossa puhutaan jotakin ilmaisversion lataamisesta. Painoin nappia Download. Eteeni aukeni jälleen yksi pieni ikkuna. Klikkasin kyseisestä pienestä ikkunasta kohtaa Start Download.

3. Eteeni hyppäsi kolmas ikkuna. Toisessa ikkunassa kehotettiin painamaan nappia Run eli Suorita. Minä tein sen. Kone latasi tiedoston. Sen nimi on setup.exe.

4. Norton alkoi ladata jotakin.

5. Norton puhuu jotakin jostakin asennusvelhosta. Kai minä sitten klikkaan tuosta Agree & Install - kohdasta.

6. Klikkasin siitä. Norton poistaa jotakin ja asentaa jotakin tilalle.

7. No niin. Nyt on asennus hoidettu ja kone käynnistetty uudestaan. 51 vrk vielä jäljellä. En tiedä mitä sitten tapahtuu. Kaipa iskä tietää, hänhän tämän Nortonin hankkikin. *olkapäiden kohautus* Tai ehkä ohjelma itse kertoo, kun on aika uusia se.


Mitä säähän tulee, se on nyt lauha ja leuto. Autoon on silikonit laittamatta. Pitäisiköhän laittaa, kun vielä voi? Jos tulee kamala pakkanen, voivat ovet jäätyä kiinni. Kun olen vetänyt silikonit tähän saakka, on kaikki pelittänyt kuin unelma vaikka pakkasta on ollutkin. Minua vain tahtoo väsyttää tuo alituinen silikonin laittaminen. Mutta kai se täytyy laittaa, että saa autonovet auki. Silikonia ja lukkosulaa...niillä pärjää talven yli.

Tunnisteet: ,