Entisen Polon kuskin sekalaiset

Sekalaisia kuulumisia autosta ja ei-käsityöaiheisesta elämästä

13.10.2009

Menneisyyttä ja nykyisyyttä - The past and the present

12.10.2009
Netti meni rikki eilen. Tuli sellainen sähkökatko, mutta kone ei mennyt kiinni, ennen kuin itse ajoin sen alas ja katkaisin virran. Irrotin myös modeemista sen yhden mustan kaapelin, josta katkeaa koko modeemin toiminta, kun se irrotetaan. Tänään yritin laittaa yhteyksiä taas. Ei pelaa. Eilen illalla kaikki oli vielä kunnossa. Voi olla, että vika on linjoissa, mutta minä en pääse sitä testaamaan, koska tuo yksi piuha on niin tiukassa, että en saa sitä irti. Joten nyt voin vain odottaa ja katsoa.

My internet has been broken. That is why you have not seen me lately. I don’t know why. It may be the line. The same thing happened in my previous apartment. After I moved this is the first time the net is broken. I can’t take my computer with me anymore. One certain line is too tightly attached. I can’t pull it off. In the past taking the computer and modem with me was easy. Not anymore. Why would I do that? I’d run some tests to find out where the broken part is. It may be too big for me. Or then it is something I have power over. But right now I can do nothing.

13.10.2009
Minä heräsin tänään vähän turhankin aikaisin. Mutta minkäs teet. Piti saada tietää totuus nettiyhteydestä. Pakkasin tietokoneeni modeemeineen eilen, ja panin sen autooni. Tänään ajoin entiseen kouluuni katsomaan, pääsisinkö siellä testaamaan yhteyden toimivuutta. En päässyt. Ensin en saanut jäädä kahvioon. Sitten, löydettyäni luokan, jossa on nettimahdollisuus, huomasin, ettei minulla ole tarpeeksi pistorasioita kaikille niille piuhoille, joita tarvitaan nettiyhteyden ottoon. Niinpä kävin asunnollani hakemassa jatkojohdon, ja pakkasin sen kassiini, jonka jälkeen ajoin tänne entiseen kotiini katsomaan, pääseekö täällä nettiin. Uskoin näet, että jos pääsen nettiin täällä, vika ei ole koneessani, vaan jossain muualla. Teoriani osoittautui oikeaksi. Nyt aion palata asunnolleni, ja katsoa, josko netti olisi palannut sinnekin.


I woke up a bit too early today. I couldn’t help it, though. I wanted to find out, if my computer was to blame for the net’s not connecting. Well, I packed all the wires I needed. I packed my computer and my modem too. I tried to get online in my previous school. It did not succeed. At first a woman denied me staying in the coffee house. I chose a classroom, and went in. I checked if there was a possibility to use the internet. There was a possibility, but I realized something. I needed more wire! So I went back to my apartment, and took a long wire with me. I packed it, and came to my father’s house to test, if my computer is to blame or not. It seems to be that my computer is not to blame. That means I’ll return to my apartment, and check if the net works there.

Tunnisteet: